Zāļu pārdozēšanas raksturojums un kā ar to rīkoties

Neskaitāmi gadījumi, kad cilvēki ir pārdozējuši narkotikas. Zinot pārdozēšanas pazīmes, ir ļoti svarīgi zināt bīstamības pazīmes. Pārdozēšana notiek, ja cilvēks lieto narkotikas pārāk lielās devās, un viņa ķermenis to nepanes. Pārdozēšana var notikt pēkšņi, sākot no parakstītām zālēm, narkotiku lietošanas līdz pašnāvības mēģinājumiem. Bieži vien cilvēki nezina, cik smagas zāles viņi lieto vai skrien pašārstēšanās kas patiesībā ir riskanti, jo tiek lietots nekontrolētās devās.

Pārdozēšanas simptomi

Ja cilvēks pārdozē, sekas būs jūtamas visā ķermenī. Atkarībā no lietoto zāļu devas un veida, pārdozēšanas simptomi var atšķirties dažādiem cilvēkiem. Arī vecumam un slimības vēsturei ir nozīme. Piemēram, vienreizējas devas medikamenti var būtiski ietekmēt bērnus vai cilvēkus ar hroniskām slimībām. Dažas pārdozēšanas pazīmes var redzēt no vairākiem rādītājiem, tostarp:
  • Vital zīme

Personai, kas ir pārdozējusi, var būt izmaiņas dzīvībai svarīgās pazīmēs, piemēram, temperatūrā, sirdsdarbības ātrumā, elpošanā un asinsspiedienā. Šis stāvoklis var būt dzīvībai bīstams, ja dzīvībai svarīgās pazīmes palielinās, samazinās vai pilnībā izzūd.
  • Samaņas zudums

Vēl viena pārdozēšanas pazīme ir samaņas zudums. Forma var būt pārmērīga miegainības, apjukuma, līdz komai. Tas var būt bīstami, jo īpaši, ja cilvēks vemj un šķidrums nokļūst plaušās.
  • ādas stāvoklis

Cilvēku āda, kas ir pārdozējusi, svīst auksti, līdz tā jutīsies pārāk karsta vai auksta
  • Ķermeņa sāpes

Vēl viens pārdozēšanas simptoms ir sāpes krūtīs, ko izraisa sirds un plaušu problēmas. Kad tas notiek, vēl viens simptoms, kas parādās, ir apgrūtināta elpošana. Turklāt sāpes vēderā var rasties arī ar sliktu dūšu, vemšanu un caureju. Pievērsiet uzmanību bīstamām pazīmēm, piemēram, asiņu vemšanai, kas var būt dzīvībai bīstama.
  • halucinācijas

Cilvēkiem, kuri ir pārdozējuši narkotikas, var rasties arī tādi psiholoģiski traucējumi kā halucinācijas, trauksme, pārmērīga trauksme u.c.. Papildus pārdozēšanas pazīmēm noteikta veida zāles var izraisīt arī orgānu bojājumus. Katrs cilvēks uz narkotiku pārdozēšanu reaģē savādāk. Paturiet prātā, ka narkotiku pārdozēšana var rasties bērniem, pusaudžiem un pieaugušajiem. [[Saistīts raksts]]

Narkotiku pārdozēšanas riska faktori

Daži apstākļi var padarīt cilvēku vairāk pakļauti narkotiku pārdozēšanas riskam. Daži no šiem riska faktoriem ir:
  • Pastāvīga pārmērīgu zāļu devu lietošana
  • Atgriezties pie zāļu lietošanas pēc ilgstošas ​​prombūtnes
  • Zema fiziskā tolerance
  • Tikko atbrīvots no cietuma
  • Iepriekšējā pārdozēšanas vēsture
  • Nelabprāt meklēt medicīnisko palīdzību, kad tas ir nepieciešams
  • Atkarība no noteiktām vielām
  • Liela daudzuma narkotiku lietošana

Kā rīkoties ar narkotiku pārdozēšanu

Ja cilvēks ir pārdozējis narkotikas, viņam nekavējoties jāmeklē medicīniskā palīdzība. Neatstājiet pārdozējušo personu vienu, palieciet kopā ar viņu, līdz ierodas medicīniskais personāls vai tiks veiksmīgi nogādāts slimnīcā. Ja atrodat cilvēku, kurš ir pārdozējis un ģībonis, pagrieziet viņu uz sāniem, lai izvairītos no aizrīšanās, ja vemšana notiek. Ne tikai tas, ka nedodiet ēdienu vai dzērienu cilvēkiem, kuriem ir pārdozēšana. Dažos gadījumos pārvaldīt cilvēkus, kuri ir pārdozējuši, var būt sarežģītāk. Piemēram, ja kāds apzināti lieto lielu daudzumu narkotiku psihisku problēmu dēļ, ir nepieciešams profesionālis, kas var pārliecināt viņu ārstēties. Pēc tam tiks veikta virkne procedūru, piemēram:
  • Asins analīzes, lai noteiktu zāļu līmeni asinīs
  • Jautāt par slimības vēsturi no ģimenes vai citiem informatoriem
  • Iztīrīt kuņģi, sūknējot vai kuņģa skalošana lai varētu izvadīt neuzsūkto zāļu vielu
  • Aktivētās ogles ievadīšana, lai saistītu zāļu vielu, lai tā netiktu absorbēta asinīs
  • Terapija pārdozēšanas cilvēku nomierināšanai, kuri izjūt trauksmi vai pārdozēšanas ietekmi uz garīgajiem aspektiem
  • Citu zāļu lietošana ar pretēju efektu, lai samazinātu risku, kas var rasties pirmās zāles pārmērīgas lietošanas dēļ
Ne tikai rīkojoties pārdozēšanas gadījumā, ir jānovēro attiecīgā persona. Novērtējiet, kāpēc var rasties pārdozēšana, neatkarīgi no tā, vai tā tika izdarīta tīši vai nē. Bērniem pārdozēšana un ārstēšanas gaita var būt traumatiska. Lai to izdarītu, apsveriet, kā mazināt bērnu trauksmi, kā arī paredzēt pārdozēšanu nākotnē. [[saistīts raksts]] Ja narkotiku pārdozēšana notiek psihisku traucējumu dēļ, atkārtošanās risks saglabājas. Tāpēc ir svarīgi veikt stingru tuvāko cilvēku uzraudzību eksperta uzraudzībā.